söndag 5 oktober 2008

Höstruskig födelsedag

Brrrr, vilket väder!! Har just kommit in i värmen efter en runda med Bella i skogen.

Dagen idag började så här: Vi vaknade vid halv sju ungefär av att Nisse ville ha mat. Anders steg då upp och genast ville ju Bella också gå upp. Lika bra att hon får komma ut och kissa så fort som möjligt tänkte väl han (speciellt eftersom hon kissat inne någon natt nu!!?). De var ute en stund och när de kom in gick jag också ner, lillkillen fyller nämligen år idag (och efter att ha legat och lyssnat på hans suckande ett tag, förstod jag att han var vaken och väntade på uppvaktningen). Vi grattade honom med sång och presenter som vi brukar, sedan var det dags för frukost.

Igårkväll hade vi kalas och det var fortfarande lite stökigt efter det, så jag började plocka med disken och ställa iordning möblerna. Efter frukosten var det dags för killarna att hämta Kvällsposten-tidningarna och cykla ut med dem i rask takt, eftersom Jacob hade samling till fotbollsmatchen kl. 10.15. Puh! Men när klockan var 10.15 var vi klara med allt dethär! Tänk vad man hinner om man är lite pressad!

Fotbollsmatchen var en fröjd att titta på (om man bortser från det ruskiga vädret). Killarna spelade mycket bra, och de vann till slut med 8-1, och nästan alla fick göra mål! Kul!

Nu på eftermiddagen var det dags för valpkurs igen, och denna gång skulle vi vara i skogen, men när jag kom dit var det ingen där...... Bella och jag gick i alla fall en runda och blev precis plaskvåta och kalla, så nu ska vi kura resten av kvällen....!

Inga kommentarer: