torsdag 2 oktober 2008

Sköna torsdag!

Just nu har jag några sköna timmar framför mig; jag har just kommit hem, lagat mat och ätit. Äldste killen har fotbollsträning ikväll, men har sagt att han ska hoppa över det ikväll, eftersom han har prov imorgon och behöver läsa lite till det. (Skönt!!) Veckobrevet som jag brukar skriva till klassen på torsdagskvällen, gjorde jag klart i skolan under eftermiddagen. (Mycket skönt!!) Imorgon ska jag ha fikat till jobbet, men jag stack inom Maxi innan jag for hem. (Tack och lov!)Det innebär att alla måsten (förutom kvällspromenaden med Bella - fast det är inget jobbigt måste, det är skönt) är förbrukade för kvällen. Jag har köpt en ny bok av Kajsa Ingemarsson; Lyckans hjul, vilket ska vara en "välskriven och underhållande feel-good roman" enligt tidningen Amelia. Vi får väl se...men skönt ska det bli!!

1 kommentar:

maria sa...

Härligt, Härligt! Finns inget bättre än att få lägga sig på soffan med en bra bok! Söndag idag och jag och lillan har varit på barngympa. Varm i hela kroppen nu!
Har några "måsten" kabr denna helg - prov som måste rättas och rum som måste städas - SUCK!