lördag 27 september 2008

Long time no see......Bella sex månader


Oj, vad länge sedan det är jag skrev nu! Det är precis som att när man väl släpper lite några dagar blir dagarna lätt till veckor, som nu till och med har blivit till månader! Men efter att ha fått lite "skäll" av kompisar så tar jag nu tag i det igen- bättre sent än aldrig! - eller hur?


Jag utlovade senast en fortsättning på 40-årsfesten och nu känns den ju väldigt avlägsen, men iallafall så blev den mycket lyckad. När man tittar på klockan för första gången klockan halv tre på natten måste det väl vara ett tecken på att man har kul.


Bella har vuxit en del sedan senast och är nu ett halvår gammal! Hennes päls har ljusnat mycket sedan vi hämtade hem henne för fyra månader och den är också gulligt rufsig. Vi har bokat tid för henne på Kennel Cockett där de ska hjälpa oss att trimma henne för första gången om två veckor. Vi ser mycket fram emot det, och inte egentligen för att hon ska klippas, utan för att vi ska dit och Bella och vi får möjlighet att träffa Bellas mormor, farmor och morbror som bor där. Ska bli jättekul!


Jag har också börjat på Brukshundsklubben med Bella nu. Jag har varit där tre tillfällen och två av dem med Bella. Hon älskar att få träffa andra hundar. Hon älskar också att få träna på olika moment. Just nu är hon ganska duktig på inkallning, sitt och ligg, stanna och det nya momentet jag lärt henne nu är tass, som hon också kan bra. Det hon måste öva på är att utföra allt detta under olika störningar, såsom till exempel i närheten av andra hundar. Man kan ju inte alltid leka!


En annan kul sak är att jag fått kontakt med Bellas enda systers familj. Vi mailar varandra ibland och skickar över bilder på våra hundar, så man kan följa deras utveckling och lite grand jämföra - är de lika på något sätt?


Inga kommentarer: