lördag 5 juli 2008

Sommarmorgon


Idag har det varit en underbar sommardag! Redan imorse vid femtiden (då jag var ute med Bella för att kissa, och kasta ut katten Nisse då han höll på med någon slags aria på kattspråk!) kände man att det skulle bli en skön dag. Trots det sköna vädret denna arla morgon bestämde jag mig att gå tillbaka till sängen. Efter en timme var det dags att gå upp igen, denna gång för att ge mat till djuren, och kiss och bajs naturligtvis. Efter att Nisse och Bella fått sin mat, och Bella ätit upp (vilket går på en halv minut ungefär!) gick vi tillbaka upp och la oss. Inget går väl upp mot en härlig lat sovmorgon när man är ledig!? Vi somnade båda två om, även Nisse gick efter maten och la sig och somnade någonstans.


Eftersom mannen och den äldste pojken är iväg hela helgen (fotbollscup) sover den lille killen inne hos mig. När så Bella vaknade igen vid sjutiden föll det på hans lott att gå upp med henne. (Han är alltid morgonpigg och hade gärna stigit upp en halvtimme tidigare, då jag tvingade kvar honom eftersom Bella sov. "Man behöver faktiskt inte stiga upp så tidigt när man är ledig!!") I alla fall; vid sjutiden blev det dags. De gick ner och jag låg kvar i sängen. Så med ljudet av hans sätt att ömsom leka/busa och sedan lugna Bella, och med Nickelodeon i bakgrunden försökte jag fortsätta sova. Det gick sådär... Det slutade med att jag hörde att Bella var här uppe och lekte med någonting av plast .... en plastpåse...? Jag ropade på den tilltänkte hundpassaren, som visst hade fördjupat sig i ett avsnitt av "Svampbob fyrkant" (det var ett av de där bra, som han bara sett sådär en 7-8 gånger redan och kan alla repliker till!!!) När han kom upp visade det sig mycket riktigt att Bella lekte med en plastpåse och diverse leksaker funna på hundpassarens inte helt renstädade rum. Dessutom hade hon bajsat på golvet!


Morgonstund har guld i mun....eller hur säger man? Någon längre sovmorgon blev det i alla fall inte denna morgon heller.... men inte ska man väl sova bort tiden när det är så härligt sommarväder?! Vem vet hur många sådana morgnar det blir?



Inga kommentarer: